čtvrtek 17. června 2010

Švagrová je kráva


Ať chcete, či nechcete každá rodina  má nějakou tu černou ovci. Někdy je možné, že je tento pojem pouze relativní, kdy pouze jaksi vystupuje člověk z řady a myšlenkových postojů celé rodiny, přičemž se o nějakého kriminálníka, či zlotřilce nejedná. Někdy je to však vskutku trefné označení.

Když jsem se dostala do rodiny mého muže přála jsem si, aby tchyně nebyla tchyně a těšila  jsem se na mužovy sourozence, jelikož já sama mám jen sestru žijící na druhé straně republiky a kontakt s ní je pramalý. Tudíž jsem se těšila na rodinné dovolené a podobně.,jenže člověk míní a život mění.  Mamka je fajn, švagr taky, ale švagrová to hnusný asi vyžrala za všechny. Upřímně řečeno bylo by mi i celkem ukradeno, co za blbosti dělá doma, jak doma deptá děcka, kdyby své manýry nesnažila prosadit za rámec svých kompetencí. Bohužel jsem si před dvanácti lety troufla zhatit její plány a intriky. Náhle jsem se objevila v manželově životě, kam chtěla dosadit svou nejlepší kamarádku za vidinou dobrého bydla u chlapů, kteří se o jejich blahobyt postarají.  No, takže švagrové sedím na žaludku už víc než dvanáct let jako žába na prameni. Popravdě řečeno se jí divím, že se s touto skutečností už konečně nesmířila a nedá pokoj, ale to bych asi po ní chtěla moc.

A tak během dvanácti  let na mne zkouší ledacos se snahou mne dostat od muže anebo mne pošpinit u rodiny, či alespoň mi poněkud komplikovat život.  Snažila se o roli kamarádky, kdy zároveň páchala za mými zády intriky, snažila se dostrčit mému muži milenky. Ten ji poslal do háje, prskala vztekle jako kočka. Snažila se mi  několikrát podrazit nohy, dokonce ublížit dětem a přeje mi smrt. To všechno z nějakého neznámého pohnutí v její hlavě, který si říká, že je něco víc než já. Dozajista je... když to vezmu po stránce vzdělání, tak je vděčná za výuční list, co se týče jiných věcí, tam je to ještě horší, co se týče práce, nikdy se k ní neměla, dřel hlavně její muž, co se týká po lidské stránce nikdy nebyla přátelská k nikomu pokud se jí nehodil do plánu, či jí alespoň nešel na ruku. Ale víte jak to je i Hitler měl své přátele.

Milá švagrová je ideálním vtělením černé ovce, jistého vlka převlečeného za beránka. Tváří se jako mílius, největší přítel, a zároveň levou ručkou nenápadně šmátrá na vašich zádech, kam by její dýky mohla nejlépe vklouznout do mého těla.

 Má milá švagrová mi provedla tolik věcí za které by jí normální člověk dávno pověsil na první lampu a nechal by jim tam, a´t se houpe. Jenže já vím, že je to zbytečné, ani to by ji nezměnilo. Ona se prostě taková narodila a jiná nebude.

Tápání po pochopení existence takových lidí je už dávno za mnou. Už se je ani nesnažím předělat, protože vím, že je to k ničemu a maximálně si držku nabiji já. Takže jsem veškerou snahu vzdala. Nechávám ji žít, s občasnými poťouchlými lekcemi, protože já jsem mrcha nebojte se na hlavu si kalit nenechám.

To klepnutí po prstech ji totálně rozhodí a já mám aspoň zábavu. Jinak se ani mnohdy nemusím snažit, protože si s prominutím sere do hnízda, a tak se nakonec nachytá sama bez jakéhokoliv mého přičinění. Aneb kdo jinému jámu kopá sám do ní padá. Na ni to sedí  jako vyšité. Jen mi jí je prostě líto. Je mi líto všech podobných lidí, kteří sotva rozlepí oči vidí svět černě a závidí. Tyto černé ovce jsou často značně infiltrovány do rodin a něco s nimi provést je takřka nemožné. stejně je to i  u nás.  Jen vím, že jednou švagrová spláče nad Vejdělkem, kdy sklidí, co zasela a bude to v podobě jejich odrůstajících dětí, které již mají rozum a jsou jen tlačeni okolnostmi potřeby nezletilých a bydlení.  Nebude to trvat dlouho a vylítnou z hnízda a už je nikdo neuvidí a neuvidí pak ani svého muže, kterého si zajistila jen svými dětmi a pro které s ní stále zůstává, protože si stojí za názorem priorita úplné rodiny. 

Pak je takové probrání lidiček podobné nátury velice bolestný a nakonec zůstávají sami, aby se staly ještě horšími a zapšklejšími. Jen málokterý se konečně probere a pokusí se zachránit aspoň trochu toho, co tak celý život pravidelně několikrát za den podupal.

Já po včerejším prožitku musím po dvanácti letech konstatovat, na rozdíl od jejich urážek, ji musím poprvé ale definitivně konstatovat, že prostě má švagrová je kráva. Jednoduše tomu tak je a nejde s tím nic jiného provést, než se s tím prostě a jednoduše vyrovnat. Dovolená s ní nikdy nebude, už v rámci zájmu našeho přežití.

0 komentářů:

Okomentovat

 

©2009sexy žena | by TNB